piątek, 12 lutego 2016

Walentynkowy lampion DIY

Po szydełkowych serduszkach i walentynkowym obrazie przyszedł czas na lampion DIY. Dzięki wykorzystaniu przedmiotów codziennego użytku możemy stworzyć romantyczny klimat w ten szczególny wieczór. 

Potrzebne nam będa następujące rzeczy:


  • czysty słoik
  • farba w preferowanym przez nas kolorze
  • kawałek sznurka
  • klej, nożyczki i kartka papieru, pędzel
  • mała świeczka (ja użyłam zwykłego podgrzewacza)

Z wyżej wymienionych przedmiotów otrzymamy taki oto walentynkowy lampionik: 






  1. W pierwszej kolejności z papieru wycinamy serce, które po przyklejeniu do słoika oznaczy nam miejsce, w którym nie będziemy nakładać farby. 
  2. Następnie pokrywamy słoik warstwą wybranej przez nas farby i odstawiamy do wyschnięcia. W zależności od użytej przez nas farby zdarzyć się może, że jedna warstwa to za mało, ale ja mam na to sposób: po nałożeniu pierwszej, grubszej warstwy delikatnie dociskam kawałkiem gąbki lekko nasączonej w farbie cały słoik. Mi pozwoliło to na pomalowanie całej powierzchni w zalednie kilka minut. 
  3. Po lekkim przeschnięciu farby odrywam papierowe serce. Na moim słoiku pozostały kawałki papieru, które nie chciały odejść lecz kiedy farba była juz sucha zmoczyłam delikatnie pozostały papier i ostrożnie starłam jego nadmiar ręcznikiem papierowym.
  4. Pozostało nam już tylko przewiązać nasz słoiczek kawałkiem sznurka (bądź ozdobić wg. własnego uznania), włożyć do środka świecę i cieszyć sie własnoręcznie wykonanym walentynkowym lampionem.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz